ورزش سالمندی و فعالیت بدنی بخش مهمی از سالمندی سالم است . بهتر است روزانه با بررسی عملکرد ورزشی خود بر طبق دستور پزشک یا مربی ، ببینید چه تمرین‌هایی می تواند به شما در سالم ماندن با قوی‌تر شدن کمک کند . یاد گیری این مطالب می‌آموزد که چگونه سالمندان ورزش را با خیال راحت در زندگی روزمره خود جا داده و انگیزه لازم برای حرکت را داشته باشند !

جمعیت جهانی در حال پیر شدن است. از آنجا که پیری غالباً با کاهش سلامتی همراه است ، نیاز به توسعه اقدامات بهداشتی پیشگیرانه بیشتر است. فعالیت بدنی می تواند بر سلامت افراد سالمند (50 سال به بالا) تأثیر مثبت بگذارد. تحقیقات قبلی در مورد رابطه بین فعالیت بدنی و سلامتی برای افراد مسن بیشتر به طور کلی بر فعالیت های بدنی و نه بر انواع خاص ورزش متمرکز بوده است. با توجه به ماهیت اجتماعی ورزش ، ممکن است در بهبود سلامت جسمی ، روانی و اجتماعی برای مسن ترها کمک کند.

بررسی‌ها نشان می دهد که افراد مسن یک گروه سنی ناهمگن هستند و بنابراین برای شرکت موفقیت آمیز در ورزش به استراتژی های متفاوتی نسبت به سایر گروه های سنی نیاز دارند. توصیه می شود که برنامه ورزشی مناسب و تحت نظارت کارشناس ورزشی برای سالمندان درنظر گرفته شود.

ما در اینجا سعی خواهیم کرد تا مطالب خوب و مفید درخصوص ورزش و فعالیت بدنی در سنین سالمندی را با شما به اشتراک بگذاریم  تا بتواند راهنمای مناسبی برای شما باشد.

ورزش سالمندی
ورزش و فعالیت های بدنی بنیاد فرهنگ سالمندی

ورزش و فعالیت بدنی

ورزش با انگیزه

زمان ، پول و انرژی موانع مشترکی برای ورزش هستند. بر این موانع غلبه کنید!

ایمنی در ورزش ورزش و فعالیت بدنی

ایمنی در حین ورزش

تقریباً همه می توانند با خیال راحت ورزش کنند. یاد بگیرند چگونه!

بنیاد غیردولتی فرهنگ سالمندی ایرانیان یک سازمان مردم نهاد غیر دولتی و معاف از مالیات است. ما در این سایت هیچ روش درمانی چه جسمانی و چه روانی پیشنهاد نمی کنیم و برای اینکار حتما باید به متخصص رجوع نمایید.