نوآوری در خدمت سالمندی

نوآوری در خدمت سالمندی

کلمه های “سالمند” و “دیجیتال” بندرت با هم ذکر می شوند. طبق آماری که تا پایان شهریورماه سال 98 به دست آمده است، ضریب نفوذ اینترنت در کشور به 81.48 درصد رسیده است و ضریب نفوذ اینترنت موبایل 76.58 درصد و ضریب نفوذ اینترنت ثابت 4.9 درصد برآورد می‌شود. این ارقام یعنی اینکه می توان شهروندان ایرانی کاملا دیجیتالی نامید و سالمندان هم از این قائده مستثنی نیستند.

سالمندان از فناوری دیجیتال و شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با خانواده ، گذران اوقات فراغت و فعالیتهای تفریحی و دسترسی به اطلاعات و اخباراستفاده می کنند. حتی گروه زیادی نیز به صورت آنلاین خرید می کند.

نوآوری در خدمت سالمندی

علاوه بر تلفن های هوشمند و رایانه های قدیمی که بسیاری از ما قبلاً از آنها استفاده می کردیم ، دستگاه های مخصوصی نیز وجود دارند که با افزایش سن به سالمندان کمک می کنند. مثلا:

  • سنسورهای هشدار دهنده خانگی که خطرات سقوط سالمندان را تشخیص و اطلاع می دهد.
  • انواع وسایل موجود و کاربردی که به وسیله اینترنت اشیا کنترل می شوند و کار را برای سالمندان آسان تر می کنند.
  • دستگاه های پوشیدنی مانند ساعتهای هوشمند ، امنیت و آرامش خاطر را برای سالمندان و عزیزانشان تضمین می کنند.

خانواده و دوستان با افزایش سن بزرگترهای شان نقش اصلی را در حمایت از سالمندان داشته و خواهند داشت. فناوری دیجیتال برای این مورد می تواند ارزش افزوده ایجاد کند و تأثیر مثبتی بر کیفیت زندگی آنان بگذارد. این ارتباط ، رابطه سالمندان و دایره اجتماعی آنها را تشدید می کند. همچنین ، مداخلات مراقبین را در صورت لزوم آسانتر می کند ، برای مثال پیامدهای مربوط به سقوط را محدود می کند.

فناوری به ویژه در زمینه صدا (به عنوان مثال: دستیاران صوتی و تشخیص صدا) در حال تکامل و پیشرفت است. فن آوری صوتی به سالمندان کمک می کند تا به سادگی و بصری با فناوری ارتباط برقرار کنند و از این طریق بخشی از استقلال خود را به دست بگیرند. به عنوان مثال ، امروز ، دستیاران صوتی با پخش موسیقی مورد علاقه سالمندان می توانند استرس را کاهش دهند.

نوآوری در خدمت سالمندیپ

گذشته از این، تحولات فناوری بازار کار و درآمد را برای سالمندانرا ساده تر کرده است.

دیجیتالی شدن گسترده جامعه ما به این معناست که سالمندان فردا فناوری را به عنوان یک راه حل واقعی برای حفظ استقلال و سلامت خود می بینند. آنها مایل به پذیرش اشیاء هوشمندی هستند که فعالیت آنها را ردیابی می کنند و سقوط را تشخیص می دهند ، تا زمانی که آزاد باشند انتخاب کنند که از چه راه حل هایی استفاده کنند. ما باید به خانه ها به عنوان فضایی در حال تحول فکر کنیم که در آن اتوماسیون خانگی ، اطلاعات و ارتباطات ، آژیرهای دزدگیر و اشیاء هوشمند همه بدون دخالت در آزادی های فردی با سالمندان زندگی می کنند.

این تحولات دیجیتالی روند بازار را که از قبل قابل برنامه ریزی است تقویت می کند.

نوآوری در خدمت سالمندی

تمایل به ماندن در خانه به این معنی است که آن دسته از سالخوردگانی که وارد دوران سالمندی زندگی می شوند وابسته هستند به تیم های ما و همچنین تیم های مشتری و مدل کسب و کار وابسته می شوند. این محیط مسیرهای جدیدی را برای توسعه ساختاری در بازار فراهم می کند. با این رشد منطقه جغرافیایی دیگر معنی ندارد. بدین ترتیب یک فرهنگ کار و الگوی تجاری جدید عریف خواهد شد. فناوری دیجیتال می تواند ارتباط و اجرای این مدل جدید را تسهیل کند.

در کوتاه مدت ، نوآوری های دیجیتالی با ارزش افزوده واقعی (به عنوان مثال: پس انداز هزینه) یا بهره وری و سهولت در اولویت قرار خواهند گرفت. در میان مدت ، پیری در خانه اصلی ترین “اخلالگر” است که فناوری دیجیتال روی آن متمرکز خواهد شد و بازار را مجدداً به سمت خود و اختراع های جدید سوق می دهد.

ما در بنیاد فرهنگ سالمندی برآنیم تا با همراهی اساتید، صاحبان حرف، ایده پردازان، مخترعین، افراد مجرب و همه علاقمندان در این سیر پیشرو باشیم. لطفا با ما برای همراهی تماس بگیرید.

 

 

یک اتفاق ساده می تواند زندگی شما را تغییر دهد.

 

شاید برای شما مفید باشد: