اصول اساسی بنیاد فرهنگ سالمندی

اصول اساسی بنیاد فرهنگ سالمندی

خوشبختانه ما در عصری زندگی می کنیم که مردم امید به زندگی و همیطور عمر طولانی تری نسبت به قبل دارند. ما هم به همین بهانه سعی داریم تا در تمامی 31 استان کشور، افراد و سازمان ها را در استان های مختلف دور هم جمع کرده و از توانایی های آنها برای ساخت جامعه ای بهتر و راحت تر برای سالمندان بهره کافی ببریم.

ما برای متحد کردن تک تک استان ها، شهرها و روستاهای کشور یک مأموریت مشترک ایجاد مکانی عادلانه تر برای افراد سالمند تلاش خواهیم کرد.

اصول اساسی بنیاد فرهنگ سالمندی

سالمندان با هر نگاه و بر مبنای هر دین و اصول و هدفی سروران جامعه و بسیار قابل احترام هستند. این یک زبان مشترک بین آدمی است. ما همین دیدگاه را ملاک خدمات رسانی خود قرار داده ایم و بر آن پایبندیم.

البته ملاک ما پوشش قراردادن تمامی فارسی زبان های عزیزی است که در دنیا وجود دارند اما برای رسیدن به چنین هدفی سعی کرده ایم تا از داخل کشور شروع کرده و به مرور آن را گسترش دهیم. به همین دلیل دست یاری به سوی تمام هم وطن های گرامی و فارسی زبان های عزیز در سرار دنیا دراز کرده و به یاری شان می طلبیم.

شبکه ملی بنیاد در تلاش است تا تفکرهای هم سو را به هم متصل کرده و الهام بخش جنبشی برای تغییری باشد تا عواملی که جمعیت و سالخوردگی افراد را در معرض خطر قرار می دهد شناسایی، اصلاح و زندگی افراد سالمند را دگرگون کند.

افراد و سازمان های مختلف که درخواست عضویت در بنیاد غیر دولتی فرهنگ سالمندی ایرانیان را دارند باید برای تقویت روحیه ملی ، استانی، منطقه ای، شهری و روستایی در خصوص امور سالمندان و مسائل پیرامون آن با روحیه همکاری و پیشرفت، شبکه ملی بنیاد را تلاش کنند.

همچنین با ایجاد و توسعه مجموعه ای از اصول مبتنی بر ارزشهای انسانی، تعهد به پشتیبانی ، تشکیل و ارائه اندیشه رهبری، به عنوان بخشی از شبکه ملی ، همه اعضا باید بصورت کامل با موارد زیر موافقت کنند.

بدیهی است ما تمام درخواست ها را با دقت بررسی کرده و بهترین آنها را برای خدمت گذاری به سالمندان عزیز انتخاب خواهیم کرد.

اصل یک: متعهد به تمام سالمندان

ما متعهد هستیم تا از هر سالمندی بدون نگاه به دین، زبان، لهجه و اعتقادی حمایت کامل کرده و به دنبال ساختن زندگی با وقار، سالم، ایمن تلاش کرده و برای دستیابی به اهداف جمعی مشارکت کنیم.

اصل دو: برابری حقوق سالمندان

هدف مشترک ما آرزوی داشتن کشوری که حقوق سالمندان در آن کامل، مستند و اجرایی است می باشد.

حقوق برابر ملی، استانی، منطقه ای، شهری و روستایی برای تمامی سالمندان را به رسمیت شناخته و برای آن تلاش می کنیم. ما به دنبال پیشنهاد، نصویب و اجرای قوانینی هستیم که آنها برای هر سالمندی عادلانه و منصفانه باشد بدون در نظر گرفتن ملاحظات برای اقشار خاص.

اصل سه: اتحاد با سالمندان

افراد، شخصیت های حقوقی، جامعه، دولت و دیگرانی که دل شان برای افراد مسن می تپد را یافته و با کمک آنها و با استفاده منابع علمی، قانونی و عملی سعی خواهیم کرد کیفیت زندگی آنها را بهتر کنیم.

اصل چهار: صدای سالمند باشید

برای شنیده شدن صدای افراد سالمند همکاری کنید. سالمندان اصلی ترین ذی نفعان ما هستند و قطعا با لمس مشکلات حرف های زیادی برای گفتن دارند.

اصل پنج: مشارکت کنید

اطلاعات موجود را با دیگر اعضای بنیاد با روحیه همراهی و اعتماد متقابل به عنوان شریک کاری به اشتراک بگذارید.

اصل شش: بشنوید و ببینید

به یکدیگر گوش فرا دهید و از یکدیگر بیاموزید.

اصل هفت: مانع نباشید

اجازه دهید اقدامات ما به نفع سالمندان بصورت فردی و اشتراکی به انجام رسد. مهم نیست که چه کسی زودتر آن را انجام دهد مهم به ثمر رسیدن آن کار است.

اصل هشت: آموزش دیده و آموزش بدهید

حقوق آنها را آموزش داده و سعی کنیم آنها را در مشارکت و تصمیم گیری در تمام بخشهای زندگی شان ، اعم از شخصی ، خانوادگی و اجتماعی شان حمایت کنیم.

اصل نه: علم و عمل را توأمان داشته باشید

همه چیز را همگان دانند. خوشبختانه تجارب زیادی در دنیا در حوزه سالمندی وجود دارد هرچند هنوز خیلی راه تا ارائه خدمات مناسب به این قشر عزیز داریم. امروزه نمی توان از علم غافل شد و همیشه باید درحال استفاده از دانش و تجربه دیگران بود.

چگونه یکی از همراهان بنیاد فرهنگ سالمندی برای کمک باشم؟

از هر چهار نفر در جهان یک نفر در مقطعی از زندگی با سلامت روان دست و پنجه نرم می کند. با همه گیر شدن ویروس کرونا و اقتصاد نابسامان در تمامی کشورها، اکنون بسیاری از سالمندان دچار بحران شده اند. بیش از هر زمان دیگر ، مردم و بخصوص سالمندان به مکانی قابل اعتماد نیاز دارند تا برای راهنمایی و امید گرفتن به آن مراجعه کنند. نه تنها در زمان بیماری کرونا بلکه بصورت کلی این ماموریت ما در بنیاد فرهنگ سالمندی است.

در وب سایت بنیاد فرهنگ سالمندی سعی بر این است تا هرکسی بتواند در صورت نیاز اطلاعات لازم و مطمئن را دریافت کند. مهم نیست افراد چه دین و مذهبی دارند ، در کجا زندگی می کنند و یا استطاعت مالی دارند. ما به عنوان یک سازمان مردم نهاد و غیرانتفاعی که وابستگی به هیچ شخص، شرکت، سازمان یا ارگانی ندارد ، به کمک شما نیاز داریم. اگر قبلاً با ما مشارکت کرده اید ، ما سپاسگزار شما هستیم و لطفا این مشارکت را ادامه دهید. اگر این کار را نکرده اید ، لطفاً به ما کمک کنید تا بتوانیم هر روز بهتر از روزهای قبل قدم بردایم.