[vc_row][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner width=”2/3″][vc_column_text]

ورزش سالمندی و فعالیت بدنی بخش مهمی از سالمندی سالم است . بهتر است روزانه با بررسی عملکرد ورزشی خود بر طبق دستور پزشک یا مربی ، ببینید چه تمرین‌هایی می تواند به شما در سالم ماندن با قوی‌تر شدن کمک کند . یاد گیری این مطالب می‌آموزد که چگونه سالمندان ورزش را با خیال راحت در زندگی روزمره خود جا داده و انگیزه لازم برای حرکت را داشته باشند ! ورزش سالمندی و فعالیت بدنی

جمعیت جهانی در حال پیر شدن است.

از آنجا که پیری غالباً با کاهش سلامتی همراه است ، نیاز به توسعه اقدامات بهداشتی پیشگیرانه بیشتر است. فعالیت بدنی می تواند بر سلامت افراد سالمند (50 سال به بالا) تأثیر مثبت بگذارد. تحقیقات قبلی در مورد رابطه بین فعالیت بدنی و سلامتی برای افراد مسن بیشتر به طور کلی بر فعالیت های بدنی و نه بر انواع خاص ورزش متمرکز بوده است. با توجه به ماهیت اجتماعی ورزش ، ممکن است در بهبود سلامت جسمی ، روانی و اجتماعی برای مسن ترها کمک کند. ورزش سالمندی و فعالیت بدنی

ورزش و فعالیت های بدنی بنیاد فرهنگ سالمندی

بررسی‌ها نشان می دهد که افراد مسن یک گروه سنی ناهمگن هستند و بنابراین برای شرکت موفقیت آمیز در ورزش به استراتژی های متفاوتی نسبت به سایر گروه های سنی نیاز دارند. توصیه می شود که برنامه ورزشی مناسب و تحت نظارت کارشناس ورزشی برای سالمندان درنظر گرفته شود. ورزش سالمندی و فعالیت بدنی

ما در اینجا سعی خواهیم کرد تا مطالب خوب و مفید درخصوص ورزش و فعالیت بدنی در سنین سالمندی را با شما به اشتراک بگذاریم  تا بتواند راهنمای مناسبی برای شما باشد. امیدواریم تا بزودی امکان ایجاد فضاهایی برای رودررویی مستقیم با سالمندان عزیزبرای هرچه علمی برگزاری کردن فعالیت های ورزش سالمندی بوجود بیاید. بیماری کووید-19 از آن مواردی بود که افتخار با شما بودن را کمتر نصیب ما کرد. ورزش سالمندی و فعالیت بدنی

ورزش سالمندی و فعالیت بدنی

[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″ css=”.vc_custom_1619455959859{margin-top: 80px !important;}”][vc_single_image image=”6187″ img_size=”400*400″ alignment=”center” style=”vc_box_shadow_3d”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_column_text css=”.vc_custom_1618744518661{margin-top: 20px !important;}”][/vc_column_text][vc_separator css=”.vc_custom_1618744031605{margin-top: 20px !important;margin-bottom: 20px !important;}”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][ultimate_heading]

[/ultimate_heading][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”1823″ img_size=”353×202″ style=”vc_box_shadow_3d” onclick=”custom_link” img_link_target=”_blank” css=”.vc_custom_1619455814077{margin-bottom: 15px !important;}” link=”https://salmandiran.ir/%d8%aa%d9%85%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%82%d8%af%d8%b1%d8%aa%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%85%d9%86%d8%af%db%8c/”][ultimate_heading main_heading=”تمرین های قدرتی”][/ultimate_heading][bsf-info-box icon_size=”32″]

تمرین‌های قدرتی به ساختن عضلات کمک می کند و می تواند فعالیت های روزمره را آسان تر کند.

[/bsf-info-box][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”1825″ img_size=”353×202″ style=”vc_box_shadow_3d” onclick=”custom_link” img_link_target=”_blank” css=”.vc_custom_1619455821417{margin-bottom: 15px !important;}” link=”https://salmandiran.ir/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%82%d8%a7%d9%85%d8%aa/”][ultimate_heading main_heading=”تمرین های استقامتی”][/ultimate_heading][bsf-info-box icon_size=”32″]

استقامت یا فعالیتهای هوازی باعث افزایش تنفس و ضربان قلب شما می شود.

[/bsf-info-box][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”1769″ img_size=”353×202″ style=”vc_box_shadow_3d” onclick=”custom_link” img_link_target=”_blank” css=”.vc_custom_1619455829899{margin-bottom: 15px !important;}” link=”https://salmandiran.ir/%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d8%ad%d8%b1%da%a9%d8%a7%d8%aa-%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4%db%8c/”][ultimate_heading main_heading=”انواع حرکات ورزشی”][/ultimate_heading][bsf-info-box icon_size=”32″]ورزش‌هایی از نوع استقامت، قدرت، تعادل و انعطاف پذیری را باید در برنامه گنجاند.[/bsf-info-box][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”1831″ img_size=”353×202″ style=”vc_box_shadow_3d” css=”.vc_custom_1619455836895{margin-bottom: 15px !important;}”][ultimate_heading main_heading=”برنامه ریزی مناسب ورزشی”][/ultimate_heading][bsf-info-box icon_size=”32″]

برنامه ریزی دقیق یعنی به ثمر نشستن تلاش ها

[/bsf-info-box][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”1829″ img_size=”353×202″ style=”vc_box_shadow_3d” onclick=”custom_link” img_link_target=”_blank” css=”.vc_custom_1619455844281{margin-bottom: 15px !important;}” link=”https://salmandiran.ir/%d8%aa%d9%85%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%86%d8%b9%d8%b7%d8%a7%d9%81-%d9%be%d8%b0%db%8c%d8%b1%db%8c/”][ultimate_heading main_heading=”تمرین های انعطاف پذیری”][/ultimate_heading][bsf-info-box icon_size=”32″]

انعطاف پذیری یا کشش ، تمرینات به شما آزادی بیشتری در حرکت می دهد.

[/bsf-info-box][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”1827″ img_size=”353×202″ style=”vc_box_shadow_3d” css=”.vc_custom_1619455852007{margin-bottom: 15px !important;}”][ultimate_heading main_heading=”تمرین های تعادل”][/ultimate_heading][bsf-info-box icon_size=”32″]

تمرینات تعادل می تواند به جلوگیری از افتادن و جلوگیری از ناتوانی در نتیجه ریزش کمک کند.

[/bsf-info-box][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”1834″ img_size=”353×202″ style=”vc_box_shadow_3d” onclick=”custom_link” img_link_target=”_blank” css=”.vc_custom_1619455861965{margin-bottom: 15px !important;}” link=”https://salmandiran.ir/%d9%81%d8%b9%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%af%d9%86%db%8c-%d9%85%d8%aa%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%d8%a8%d8%a7-%d8%b2%d9%86%d8%af%da%af%db%8c/”][ultimate_heading main_heading=”ورزش متناسب با زندگی”][/ultimate_heading][bsf-info-box icon_size=”32″]

به عنوان مربی شخصی به ورزش در بزرگسالان کمک می کند ، دنبال کنید.

[/bsf-info-box][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”1836″ img_size=”353×202″ style=”vc_box_shadow_3d” css=”.vc_custom_1619455868345{margin-bottom: 15px !important;}”][ultimate_heading main_heading=”ورزش با انگیزه”][/ultimate_heading][bsf-info-box icon_size=”32″]

زمان ، پول و انرژی موانع مشترکی برای ورزش هستند. بر این موانع غلبه کنید!

[/bsf-info-box][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”1841″ img_size=”353×202″ style=”vc_box_shadow_3d” css=”.vc_custom_1619455874909{margin-bottom: 15px !important;}”][ultimate_heading main_heading=”ایمنی در حین ورزش”][/ultimate_heading][bsf-info-box icon_size=”32″]

تقریباً همه می توانند با خیال راحت ورزش کنند. یاد بگیرند چگونه!

[/bsf-info-box][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]برگفته از سایت موسسه ملی سالمندان آمریکا[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1619480712825{background-color: #f5e9f1 !important;}”]بنیاد غیردولتی فرهنگ سالمندی ایرانیان یک سازمان مردم نهاد غیر دولتی و معاف از مالیات است. ما در این سایت هیچ روش درمانی چه جسمانی و چه روانی پیشنهاد نمی کنیم و برای اینکار حتما باید به متخصص رجوع نمایید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

ورزش سالمندی و فعالیت بدنی ورزش سالمندی و فعالیت بدنی ورزش سالمندی و فعالیت بدنی ورزش سالمندی و فعالیت بدنی ورزش سالمندی و فعالیت بدنی [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]