سلامت قلب و پیری

از آنجایی که در دوران سالمندی بدن بطور طبیعی با محدودیت هایی روبرو شده و ضعف در جسم آدمی بوقوع می پیوندد، سلامت قلب و پیری بسیار نکته با اهمیتی است. علاوه بر سن موارد تأثیرگذار دیگری نیز هست که می تواند خطر بیماری قلبی را در ما و در هر سنی تشدید کند. بعنوان مثال چنانچه سابقه بیماری قلبی در خانواده و بزرگترهای ما وجود داشته باشد، باید با وسواس بیشتری به موضوع قلب رسیدگی کرد.

قلب چگونه کار می کند؟

سلامت قلب و پیری

قلب یک عضله قوی است که خون را به بدن می رساند. یک قلب سالم در یک فرد بزرگسال، به اندازه مشت محکم اوست. قلب دقیقاً مانند موتور باعث می شود اتومبیل برود ، قلب بدن شما را در حال کار نگه می دارد. قلب دارای دو طرف است که هر یک دارای یک اتاقک بالا (دهلیز) و یک اتاقک پایین (بطن) است.

سمت راست برای برداشت اکسیژن خون به ریه ها می ریزد. سمت چپ خون غنی از اکسیژن از ریه ها دریافت می کند و آن را از طریق شریان ها در سراسر بدن پمپ می کند. یک سیستم الکتریکی در قلب ضربان قلب (ضربان قلب یا نبض) را کنترل می کند و انقباض اتاق های بالا و پایین قلب را هماهنگ می کند.

چگونه قلب شما با افزایش سن تغییر می کند

افراد 65 ساله و بالاتر خیلی بیشتر از افراد جوان دچار حمله قلبی ، سکته مغزی یا ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب (معمولاً بیماری قلبی) و نارسایی قلبی می شوند . بیماری های قلبی همچنین یکی از دلایل اصلی ناتوانی ، محدود کردن فعالیت و فرسایش کیفیت زندگی میلیون ها سالمند است. سلامت قلب و پیری

پیری می تواند باعث ایجاد تغییرات در قلب و عروق خونی شود. به عنوان مثال ، هرچه بزرگتر می شوید ، قلب شما در حین فعالیت بدنی یا در زمان استرس نمی تواند به همان سرعت در حال ضرب و شتم باشد ، همانطور که در جوانی بود. با این حال ، تعداد ضربان قلب در دقیقه (ضربان قلب) در حالت استراحت با افزایش سن عادی تغییر نمی کند.

تغییراتی که با افزایش سن رخ می دهد ، ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را در فرد افزایش دهد . یکی از دلایل عمده بیماری های قلبی ، ایجاد رسوبات چربی در دیواره شریان ها در طی سالیان متمادی است. خبر خوب این است که مواردی وجود دارد که می توانید برای به تأخیر انداختن ، کاهش یا احتمالاً جلوگیری یا معکوس کردن خطر خود انجام دهید.

فشار خون بالا و سایر عوامل خطرزا ، (حتی خود افزایش سن بدون هیچ دلیلی) خطر ابتلا به آترواسکلروز را افزایش می دهد . از آنجا که چندین عامل خطر قابل اصلاح برای تصلب شرایین وجود دارد ، لزوماً یک قسمت عادی از پیری نیست. پلاک درون دیواره شریان های شما ایجاد می شود و به مرور زمان شریان های شما را سخت و باریک می کند ، این باعث می شود جریان خون غنی از اکسیژن به اندام ها و سایر قسمت های بدن شما محدود شود.

اکسیژن و مواد مغذی خون از طریق عروق کرونر به عضله قلب تأمین می شود. بیماری قلبی با ایجاد پلاک در عروق کرونر ایجاد می شود و باعث کاهش جریان خون به عضله قلب شما می شود. با گذشت زمان ، عضله قلب می تواند ضعیف و یا آسیب دیده باشد و در نتیجه نارسایی قلبی ایجاد شود . آسیب قلبی می تواند در اثر حملات قلبی ایجاد شود، فشار خون بالا و دیابت طولانی مدت ، و مصرف مزمن الکل شدید .

افزایش سن یا برخی از رفتارها می تواند تغییرات دیگری نیز در سلامت و بهداشت قلب ایجاد کند. مثلا:

  • آریتمی یا ضربان قلب نامنظم، مشکلی در میزان یا ریتم ضربان قلب شما است. ضربان قلب شما ممکن است خیلی سریع، خیلی آهسته یا با ریتم نامنظم باشد.
  • دریچه ها درهایی هستند که برای کنترل جریان خون بین محفظه های قلب باز و بسته می شوند که گاهی ممکن است فعالیت آنها مختل شود. اشکال در دریچه هادر نهایت ممکن است باعث ایجاد مایعات در ریه ها یا قسمت هایی از بدن شوند.
  • خود محفظه های قلب (دهلیزها و بطن ها) هم ممکن است تغییر اندازه نامتناسب دهند. دیواره قلب ضخیم می شود ، بنابراین ممکن است میزان خونی که یک محفظه در آن نگهداری می کند با وجود افزایش اندازه کلی قلب کاهش یابد. قلب ممکن است کندتر پر شود. فشارخون طولانی مدت عامل اصلی افزایش ضخامت دیواره قلب است که می تواند خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی را افزایش دهد ، یک مشکل شایع در ریتم قلب در افراد مسن است.
  • عدم کنترل خوراکی ها و غذای نامناسب با افزایش سن افراد نسبت به نمک حساس تر می شوند و این ممکن است باعث افزایش فشار خون و / یا تورم مچ پا یا پا (ورم) شود.
  • عوامل دیگری مانند بیماری تیروئید یا شیمی درمانی نیز ممکن است ماهیچه قلب را تضعیف کنند.
  • چیزهایی که شما نمی توانید کنترل کنید مانند ارث یا سابقه بیماری های خانوادگی ، ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد . اما ، داشتن سبک زندگی سالم از نظر قلبی ممکن است به شما کمک کند تا از بیماری جدی جلوگیری یا به تأخیر بیاندازید.

بیماری قلبی چیست؟

بیماری قلبی در اثر آترواسکلروز ایجاد می شود ، که این امر باعث ایجاد ذخایر چربی یا پلاک در دیواره های عروق کرونر در طی سالیان متمادی می شود. عروق کرونر قسمت بیرونی قلب را احاطه کرده و مواد مغذی خون و اکسیژن را به عضله قلب تأمین می کنند. هنگامی که پلاک ها در داخل شریان ها جمع می شوند ، فضای کمتری برای جریان خون وجود دارد و اکسیژن را به قلب منتقل می کند.

اگر جریان خون به قلب شما با ایجاد پلاک کاهش یابد یا در صورت قطع شدن پلاک به طور ناگهانی مسدود شود ، می تواند باعث ایجاد آنژین (درد قفسه سینه یا ناراحتی در قفسه سینه) یا حمله قلبی شود. هنگامی که عضله قلب به اندازه کافی اکسیژن و مواد مغذی خون دریافت نکند ، سلولهای عضله قلب می میرند (حمله قلبی) و قلب را تضعیف می کنند و از توانایی آن در پمپاژ خون به بقیه بدن کاسته می شود.

علائم بیماری قلبی

سلامت قلب و پیری ، بیماری های اولیه قلب اغلب علائمی ندارند و علائم ممکن است به ندرت قابل توجه باشد. به همین دلیل معاینه منظم با پزشک مهم است.

در صورت احساس درد ، فشار و ناراحتی در قفسه سینه ، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. با این وجود ، درد قفسه سینه در هنگام پیشرفت ، نشانه کمتری از بیماری های قلبی است ، بنابراین از سایر علائم آگاه باشید.

در صورت وجود به پزشک خود بگویید :

  • درد ، بی حسی و / یا سوزن شدن در شانه ها ، بازوها ، گردن ، فک یا کمر
  • تنگی نفس هنگام فعال ، در حالت استراحت یا هنگام خواب صاف
  • درد قفسه سینه در هنگام فعالیت بدنی که هنگام استراحت بهتر می شود
  • سبکی سلامت قلب و پیری
  • سرگیجه سلامت قلب و پیری
  • گیجی سلامت قلب و پیری
  • سردرد سلامت قلب و پیری
  • عرق سرد سلامت قلب و پیری
  • حالت تهوع / استفراغ سلامت قلب و پیری
  • خستگی سلامت قلب و پیری
  • تورم در مچ پا ، پا ، پاها ، معده و یا گردن سلامت قلب و پیری
  • کاهش توانایی ورزش یا فعالیت بدنی سلامت قلب و پیری
  • انجام فعالیتهای عادی شما مشکل دارد سلامت قلب و پیری

مشکلات آریتمی در بزرگسالان مسن بسیار شایع تر از افراد جوان است. آریتمی نیاز به درمان دارد. اگر احساس لرزیدن در قفسه سینه دارید یا احساس می کنید قلب شما در حال ضرب و شتم یا ضرب و شتم بیش از حد سخت است ، به پزشک مراجعه کنید ، به خصوص اگر ضعیف تر از حد معمول ، سرگیجه ، خسته هستید یا در هنگام فعال شدن نفس می کشید.

اگر علائم بیماری قلبی دارید ، ممکن است پزشک شما را به متخصص قلب ، پزشک متخصص قلب بفرستد .

برای جلوگیری از بیماری قلبی چه کاری می توانم انجام دهم؟

سلامت قلب و پیری ، برای حفظ سلامت قلب شما اقدامات بسیاری وجود دارد.

سعی کنید از نظر جسمی فعال تر باشید . با پزشک خود در مورد نوع فعالیت هایی که برای شما مناسب است صحبت کنید. در صورت امکان ، هر هفته حداقل 150 دقیقه فعالیت بدنی داشته باشید. هر روز بهترین است. لازم نیست همه به یکباره انجام شود.

دو زن مسن تر برای ورزش در یک پارک می روند

با انجام فعالیتهایی که از آن لذت می برید شروع کنید – مثلاً پیاده روی سریع ، رقصیدن ، بولینگ ، دوچرخه سواری یا باغبانی. از گذراندن ساعت ها هر روز در نشستن خودداری کنید.

اگر سیگار می کشید ، ترک کنید. سیگار کشیدن عامل اصلی مرگ و میر قابل پیشگیری است . سیگار کشیدن به دیواره های شریان آسیب می رساند. خیلی دیر نیست که از ترک سیگار سود ببرید . ترک ، حتی در زندگی بعدی ، می تواند خطر بیماری قلبی ، سکته مغزی و سرطان را به مرور زمان کاهش دهد.

سلامت قلب و پیری

رژیم سالم و قلبی را دنبال کنید. غذاهایی را انتخاب کنید که چربیهای اشباع و اشباع کم ، قندهای اضافه شده و نمک کم باشند . هرچه پیرتر می شویم نسبت به نمک حساس تر می شویم که می تواند باعث تورم در پاها و پا شود. مقدار زیادی میوه ، سبزیجات و غذاهای پر فیبر مانند غذاهای ساخته شده از غلات سبوس دار بخورید.

وزن سالم داشته باشید. متعادل کردن کالری که می خورید و می نوشید با کالری های سوزانده شده با فعالیت بدنی به حفظ وزن سالم کمک می کند. برخی از راه هایی که می توانید وزن سالم خود را حفظ کنید شامل محدود کردن اندازه و فعالیت بدنی می باشد.

خود را نگه دارید به دیابت ، فشار خون بالا ، و / یا کلسترول بالا تحت کنترل است. برای مدیریت این شرایط ، توصیه های پزشک خود را دنبال کنید و داروها را طبق دستورالعمل مصرف کنید.

زیاد الکل بنوشید . مردان نباید بیش از دو نوشیدنی در روز و زنان فقط یک بار مصرف کنند. یک نوشیدنی برابر است با:

  • یک قوطی یا بطری 12 اونسی یا بطری آبجو معمولی ، آل یا کولر شراب
  • یک قوطی 8- یا 9 اونس یا بطری مشروب مالت
  • یک لیوان 5 عیار شراب قرمز یا سفید
  • یک لیوان شات 1.5 اونس از ارواح مقطر مانند جین ، رم ، تکیلا ، ودکا یا ویسکی

استرس را مدیریت کنید. بیاموزید که چگونه استرس ، آرامش و کنار آمدن با مشکلات را برای بهبود سلامتی جسمی و عاطفی مدیریت کنید. فعالیت هایی مانند برنامه مدیریت استرس ، مدیتیشن ، فعالیت بدنی و صحبت کردن با دوستان یا خانواده را در نظر بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فنون مدیریت استرس ، به مرکز ملی سلامت مکمل و یکپارچه مراجعه کنید .

سؤالاتی که باید از پزشک خود بپرسید

سلامت قلب و پیری ، از پزشک خود سؤال کنید تا در مورد خطر ابتلا به بیماری قلبی و اینکه در مورد آن چه باید بکنید اطلاعات بیشتری کسب کنید. اگر بیشتر در معرض خطر هستید یا مشکل قلبی دارید ، بدانید که چه کاری می توانید انجام دهید. سلامت قلب و پیری

  1. خطر من برای بیماری های قلبی چیست؟ سلامت قلب و پیری
  2. فشار خون من چیست؟ سلامت قلب و پیری
  3. تعداد کلسترول من چیست؟ (اینها شامل کلسترول تام ، LDL ، HDL و تری گلیسیریدها هستند.) اطمینان حاصل کنید که پزشکتان برای تعیین سطح کلسترول خون ، یک نمونه خون ناشتا را بررسی کرده است.
  4. آیا برای سلامتی خود نیاز به کاهش وزن دارم؟ سلامت قلب و پیری
  5. سطح قند خون من چیست و آیا این بدان معنی است که من در معرض خطر دیابت هستم ؟ سلامت قلب و پیری
  6. چه آزمایشهای غربالگری دیگری لازم است به من بگویم که آیا من در معرض بیماری قلبی هستم و چگونه خطر خود را کاهش دهم؟ سلامت قلب و پیری
  7. برای ترک سیگار چه کاری می توانید انجام دهید ؟ سلامت قلب و پیری
  8. به چه میزان فعالیت بدنی برای محافظت از قلبم نیاز دارم؟ سلامت قلب و پیری
  9. یک چه است برنامه غذایی برای سلامت قلب برای من؟ سلامت قلب و پیری
  10. چگونه می توانم بگویم که دچار سکت قلبی شده ام؟ اگر فکر می کنم یکی دارم ، چه باید بکنم؟ سلامت قلب و پیری

آینده تحقیقات پیر و قلب

سلامت قلب و پیری ، بزرگسالان سن 65 سال و بیشتر از افراد جوان به احتمال زیاد از بیماری قلبی عروقی رنج می برند ، این مشکل در قلب ، رگ های خونی یا هر دو است. پیری می تواند باعث ایجاد تغییراتی در قلب و عروق خونی شود که ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را در فرد افزایش دهد.

برای درک چگونگی پیوند پیری با بیماری های قلبی عروقی به گونه ای که در نهایت می توانیم درمان این گروه از بیماری ها را انجام دهیم ، ابتدا باید آنچه را که در قلب سالم و اما پیری قلب و عروق اتفاق می افتد درک کنیم. این درک در 30 سال گذشته به طرز چشمگیری پیشرفت کرده است.

امروزه ، بیش از هر زمان دیگر ، دانشمندان درک می کنند که چه عواملی باعث پیری عروق خونی و قلب شما می شود و چگونه سیستم قلبی و عروقی شما در پیری منجر به بیماری های قلبی عروقی می شود. علاوه بر این ، آنها عوامل خطر را مشخص کرده اند که شانس فرد را در بروز بیماری های قلبی عروقی افزایش می دهد.

آنها در مورد چگونگی تأثیر فعالیت بدنی ، رژیم غذایی و سایر عوامل سبک زندگی بر “میزان پیری” در قلب و عروق سالم تأثیر می گذارند. پیری سایر سیستم های اندام از جمله ماهیچه ها ، کلیه ها و ریه ها نیز به احتمال زیاد در بیماری های قلبی نقش دارد. تحقیقات برای آشکار کردن تأثیر این سیستمهای پیری بر یکدیگر ، ادامه دارد که ممکن است اهداف جدیدی را برای درمان نشان دهد.

سلامت قلب و پیری

در آینده ، مداخلات یا معالجهاتی که باعث تسریع در پیری قلب و عروق در افراد جوان و میانسال می شود و به نظر می رسد سالم هستند می توانند از بروز بیماری های قلبی ، سکته مغزی و سایر اختلالات قلبی عروقی در زندگی بعدی جلوگیری یا به تأخیر بیاندازند . برخی از مداخلات که قبلاً می دانیم سرعت پیری در قلب و شریان ها کند است شامل تغذیه سالم ، ورزش ، کاهش استرس و ترک سیگار.

هرچه تغییرات را در سلول ها و مولکول ها در دوران پیری درک کنیم ، به عنوان مثال ، به احتمال طراحی داروهایی که آن تغییرات را هدف قرار می دهند ، نزدیکتر می شویم. درمان های ژن همچنین می توانند تغییرات سلولی خاص را هدف قرار دهند و به طور بالقوه می تواند راهی برای مداخله در روند پیری باشد. در حالی که منتظر توسعه این روش های درمانی جدید هستید ، هنوز می توانید از فعالیت هایی مانند ورزش و یک رژیم غذایی سالم لذت ببرید که می تواند به نفع شما باشد.