نحوه انتخاب خانه سالمندان
نحوه انتخاب خانه سالمندان یا آسایشگاه سالمندان کاری مهم است که باید با دقت انجام پذیرد. این مکان ها به عنوان یک مرکز پرستاری ماهر شناخته شده و خدمات گسترده ای از انواع بهداشتی و درمانی را در اختیار شما قرار می دهد.
این خدمات به طور معمول شامل مراقبت پرستاری ، نظارت 24 ساعته ، سه وعده غذایی در روز و کمک به فعالیت های روزمره است. خدمات توانبخشی مانند فیزیکی ، شغلی و گفتاردرمانی نیز شامل آن می تواند باشد.
برخی از افراد پس از حضور در بیمارستان ، مدت کوتاهی در خانه سالمندان می مانند. بعد از بهبودی ، به خانه می روند. با این حال ، بیشتر ساکنان خانه سالمندان به طور دائم در آنجا زندگی می کنند زیرا شرایط جسمی و روحی خاصی دارند که نیاز به مراقبت و نظارت مداوم دارند.
اگر بعد از اقامت در بیمارستان باید به خانه سالمندان بروید ، کارکنان بیمارستان می توانند به شما کمک کنند. مرکز مراقبتی پیدا کنید که نوع مراقبت بر اساس خواسته شما را برایتان فراهم کند. اگر به دنبال خانه سالمندان هستید ، توصیه های خود را از مطب پزشک خود بخواهید. هنگامی که شما نمی دانید چه انتخابی دارید ،
بهتر است تا:
آنچه را که می خواهید در نظر بگیرید. چه چیزی برای شما مهم است، مراقبت های پرستاری ، وعده های غذایی ، فیزیوتراپی ، ارتباط مذهبی ، مراقبت های آسایشگاه یا واحدهای مراقبت ویژه برای بیماران زوال عقل ؟ آیا مکانی نزدیک خانواده و دوستان می خواهید تا بتوانند به راحتی با شما ملاقات کنند؟
با دوستان و خانواده صحبت کنید. با دوستان ، بستگان ، مددکاران اجتماعی و گروه های مذهبی صحبت کنید تا دریابید که چه مکان هایی را پیشنهاد می کنند. با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در مورد اینکه کدام خانه های سالمندان از چه نظر مراقبت خوبی دارند ، صحبت کنید.
با خانه های سالمندان مختلف تماس بگیرید. با هر مکانی در لیست خود دارید و یا می توانید جستجو کنید تماس بگیرید. سؤال کنید که چند نفر در آنجا زندگی می کنند و هزینه آن جقدر است. در مورد لیست های انتظار اطلاعات کسب کنید.
از امکانات بازدید کنید.
برای دیدار با مدیر و مدیر پرستاری برنامه ریزی کنید. برخی از نکاتی که در هنگام بازدید از محل باید در نظر گرفته شوند اینها هستند:
- دیدن مجوز های تخصصی و بهداشتی لازم
- دسترسی معلولین به محل (در صورت لززوم)
- دیگر افراد مستقر در مجموعه از حیث فرهنگی و سلیقه
- نحوه تعامل کارکنان و ساکنان
در طول بازدید خود سؤال کنید.
از پرسیدن سؤال نترسید. به عنوان مثال ، از افراد مستقر درباره هر گونه بویی که استنشاق می شود را توضیح دهند. بوی بد ممکن است یک مشکل را نشان دهد. موارد خوب ممکن است مشکلی را پنهان کنند. شاید بخواهید دریابید مدیر و روسای ادارات پرستاری ، غذا و خدمات اجتماعی چه مدت در خانه سالمندان کار کرده اند. اگر اعضای اصلی کارمندان غالباً تغییر کنند ، این می تواند به معنای اشتباه عملیاتی و یا تخصصی باشد.
دوباره از این مرکز بازدید کنید. یک دیدار دوم بدون تماس با مسئولین آن مرکز انجام دهید. روز دیگری از هفته یا ساعت خاصی از یک روز را امتحان کنید تا با سایر کارمندان ملاقات کنید و فعالیت های مختلفی را مشاهده کنید. در هنگام صرف غذا بازدید کنید. آیا اتاق غذاخوری جذاب و تمیز است؟ آیا غذا وسوسه انگیز به نظر می رسد؟
قرارداد خود را با دقت بخوانید. پس از انتخاب خانه سالمندان ، قرارداد را با دقت بخوانید. درباره مدیر یا معاون مدیر درباره هر چیزی که نمی فهمید سوال کنید. از یک دوست خوب یا یکی از اعضای خانواده بخواهید قبل از امضای آن ، قرارداد را بخواند.
مراکز خدمات پزشکی و مدیکال در هر کشور مجازند که از هر یک از خانه های سالمندان که از دولت پول می گیرند را بازرسی کنند. خانه هایی که بازرسی را انجام نمی دهند ، مجاز نیستند. از ایشان بخواهید گزارش بازرسی فعلی و گواهینامه خانه سالمندان مورد نظر خود را ارائه کنند.