زندگی سالمندی یا پیری سالم

زندگی سالم عبارت است از روشی از زندگی که خطر بیماری شــدید یا مرگ زودرس را کاهش میدهد و زندگی سالمندی دراصل رفتار مناسب با توجه به وضعیت جسمانی و سنی هر فرد است. سالم ماندن و داشتن بهترین حالات در هر سنی یک اصل بوده و بسیار مهم است. ما در این نوشته سعی خواهیم کرد نکاتی را یادآور شویم که می توانند به شما کمک کند تا با تغییرات ناشی از پیر شدن کنار آمده و از زندگی به صورت هر چه بهتر بهره ببرید.

زندگی سالمندی یا پیری سالم

کلیدهای پیری سالم

هرچه پیرتر می شویم ، تعداد فزاینده ای از تغییرات عمده زندگی ، از جمله ترک شغل و بازنشستگی ، رفتن فرزندان از خانه ، از دست دادن عزیزان ، چالش های جسمی و سلامتی و حتی از دست دادن استقلال را تجربه می کنیم. نحوه کنترل و رشد ما از این تغییرات اغلب عامل پیری سالم است.

کنار آمدن با تغییر در هر سنی دشوار است و طبیعی است که ضررهایی را که متحمل می شوید احساس کنید. با این حال ، با یافتن تعادل مثبت ، می توانید سالم بمانید و با گذر از سنین بالای 60 ، 70 ، 80 و حتی بیشتر از آن ، به بازآفرینی خود ادامه دهید.

زندگی سالمندی یا پیری سالم

علاوه بر یادگیری سازگاری با تغییر ، پیری سالم به معنای یافتن چیزهای جدیدی است که از آنها لذت می برید ، از نظر جسمی و اجتماعی فعال می مانید و احساس ارتباط با جامعه و عزیزان خود دارید. متأسفانه ، برای بسیاری از ما افزایش سن اضطراب و ترس نیز به همراه دارد. اظطراب هایی از این دست:

  • چگونه در اواخر زندگی از خودم مراقبت می کنم؟
  • اگر همسرم را از دست بدهم چه می کنم؟
  • چه اتفاقی قرار است برای ذهن من بیفتد؟

زندگی سالمندی یا پیری سالم

بسیاری از این ترس ها ناشی از باورهای غلط رایج در مورد افزایش سن است. اما حقیقت این است که شما قوی تر و مقاوم تر از آن هستید که تصور می کنید. این نکات می تواند به شما کمک کند سلامت جسمی و روحی خود را حفظ کرده و به رشد خود ادامه دهید ، فارغ از هر سن و شرایطی.

زندگی سالمندی یا پیری سالم

باورهایی در مورد پیری

باور غلط: پیری به معنای کاهش سلامتی و یا ناتوانی است.

واقعیت: برخی بیماری ها وجود دارند که با افزایش سن شیوع بیشتری می یابند. با این حال ، پیر شدن به طور خودکار به معنای سلامتی ضعیف نیست یا اینکه فکر کنید شما فقط به یک واکر یا ویلچر محدود خواهید شد. بسیاری از افراد مسن از سلامتی جدی برخوردار هستند ، که اغلب از بسیاری از افراد جوان بهتر است. اقدامات پیشگیرانه مانند تغذیه سالم ، ورزش و کنترل استرس می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری مزمن یا آسیب در زندگی کمک کند.

باور غلط: کاهش حافظه بخشی اجتناب ناپذیر در افزایش سن است.

واقعیت: با افزایش سن ، ممکن است سرانجام متوجه شوید که به راحتی مسائل گذشته را به خاطر نمی آورید ، یا ممکن است بازیابی خاطرات کمی بیشتر طول بکشد. با این حال ، کاهش قابل توجه حافظه نتیجه اجتناب ناپذیر پیری نیست . آموزش مغز و یادگیری مهارت های جدید در هر سنی قابل انجام است و کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای قوی نگه داشتن حافظه خود انجام دهید. هرچه زودتر شروع کنید ، زودتر از مزایای آن بهره مند می شوید.

باور نادرست: شما نمی توانید به یک فرد مسن ترفندهای جدیدی یاد دهید.

واقعیت: یکی از اسطوره های آسیب زننده در پیری این است که بعد از گذر از یک سن خاص ، دیگر نمی توانید چیز جدیدی را امتحان کنید یا چیزهایی یاد بگیرید. عکس این درست است. افراد میانسال و مسن به همان اندازه سایرین توانایی یادگیری چیزهای جدید و رشد و نمو در محیط های جدید را دارند ، به علاوه آنها از خردمندی ناشی از تجربه زندگی برخوردار هستند. اگر به خود اعتقاد و اطمینان داشته باشید ، فارغ از سن شما ، یک فضای مثبت برای تغییر ایجاد می کنید.

 

خوب پیر شدن زندگی سالمندی یا پیری سالم

روش اول: یاد بگیرید که با تغییرات کنار بیایید

با افزایش سن ، دوره های شادی و استرس نیز وجود خواهد داشت. این مهم است که ایجاد انعطاف پذیری خود و پیدا کردن راه های سالم برای مقابله با چالش ها را یاد بگیرید. این توانایی به شما کمک می کند تا از زمان های خوب نهایت استفاده را ببرید و در شرایط سخت شرایط بد را از نظر دور نگه دارید.

روی چیزهایی که از آنها سپاسگزار هستید تمرکز کنید.

هرچه بیشتر زندگی کنید ، مسلما بیشتر موارد نگران کننده را خواهد دید. مواردی مانند از دست دادن افراد و اشیا ، زندگی از این هم سخت تر می شود. وقتی دیگر چیزهای خوب را ندیده و تنها به عوامل نگران کننده فکر کنید. پس از آنچه دارید قدردانی کرده و و از لحظات و بودن ها لذت ببرید.

احساسات خود را ابراز کنید.

شما ممکن است در نشان دادن احساسات مشکل داشته باشید ، شاید احساس کنید که این کار نمایشی نامناسب و نشانه ضعف است. اما دفن احساسات می تواند منجر به عصبانیت ، کینه و افسردگی شود. انکار پیری خودش تولید مشکل می کند پس آن را انکار نکنید. روش های سالم برای پردازش احساسات خود را پیدا کنید ، شاید با صحبت با یک دوست نزدیک یا نوشتن در یک مجله حال شما را بهتر کند.

چیزهایی را که نمی توانید تغییر دهید بپذیرید.

بسیاری از امور زندگی از عهده ما خارج است. به جای اینکه بر آنها پافشاری کنید ، روی مواردی که می توانید کنترل کنید مانند روش انتخاب خود برای واکنش به مشکلات تمرکز کنید. با محدودیت های خود با وقار و دوز سالم شوخ طبعی روبرو شوید.

به دنبال پوشش نقره ای باشید. زندگی سالمندی یا پیری سالم

به قول معروف ، “آنچه ما را نمی کشد ، ما را قویتر می کند.” هنگام مواجهه با چالش های اساسی ، سعی کنید به آنها به عنوان فرصت هایی برای رشد شخصی نگاه کنید. اگر انتخاب های ضعیف خود باعث ایجاد یک وضعیت استرس زا شده اید ، روی آنها تأمل کنید و از اشتباهات خود درس بگیرید

برای مقابله با چالش های زندگی روزانه اقدام کنید.

هنگامی که یک چالش خیلی بزرگ به نظر می رسد ، دفن کردن آن یا پاک کردن صورت مسئله، اغلب ساده ترین گزینه به نظر می رسد. اما نادیده گرفتن مشکل باعث از بین رفتن آن نمی شود. اینکار اجازه می دهد تا مشکل و اضطراب برای شما ایجاد شود. بجای فرار، هر بار یک قدم کوچک بردارید. حتی یک قدم کوچک می تواند کمک زیادی به تقویت اعتماد به نفس شما کند و به شما یادآوری کند که شما ناتوان نیستید.

سالم ماندن از طریق شوخ طبعی ، خنده و بازی

خنده یک داروی قوی برای بدن و ذهن است. این به شما کمک می کند در هر سنی متعادل ، پرانرژی ، شاد و سالم باشید. شوخ طبعی به شما کمک می کند تا دوران سختی را پشت سر بگذارید ، به بیرون از خود نگاه کنید ، به پوچ بودن زندگی بخندید و از مشکلات عبور کنید. ببینید: خنده بهترین دارو است.

زندگی سالمندی یا پیری سالم

روش دوم: معنی و لذت را پیدا کنید

یک ماده اصلی در دستورالعمل پیری سالم ، توانایی مداوم در یافتن معنا و لذت در زندگی است. با افزایش سن ، زندگی شما تغییر خواهد کرد و به تدریج چیزهایی را که قبلاً وقت شما را به خود مشغول کرده و به شما زندگی می بخشید ، از دست خواهید داد. به عنوان مثال ، ممکن است شغل شما تغییر کند ، یا سرانجام از کار خود بازنشسته شوید ، فرزندانتان خانه را ترک کنند یا سایر دوستان و خانواده دور شوند. اما این زمان خوبی برای توقف حرکت به جلو نیست. اگر اجازه دهید زندگی دوم می تواند زمان ماجراهای جدید مهیج باشد.

زندگی سالمندی یا پیری سالم

همه افراد روشهای مختلفی برای تجربه معنا و لذت دارند. فعالیتهایی که از آنها لذت می برید ممکن است به مرور تغییر کنند. اگر شغل شما محدود شده و یا بازنشسته شوید ، یا اگر فرزندانتان از خانه خارج شوند ، ممکن است زمان بیشتری برای لذت بردن از فعالیت های خارج از کار و خانواده نزدیک داشته باشید. در هر صورت ، وقت گذاشتن برای تغذیه روحیه شما هرگز تلف نمی شود.

زندگی سالمندی یا پیری سالم

اگر نمیدانید برای زندگی سالمندی یا پیری سالم از کجا شروع کنید ، برخی از پیشنهادات زیر را امتحان کنید:

یک سرگرمی فراموش شده را انتخاب کنید

یا یک سرگرمی جدید را امتحان کنید. شرکت در یک کلاس یا عضویت در یک باشگاه یا تیم ورزشی راهی عالی برای پیگیری یک سرگرمی و گسترش همزمان شبکه اجتماعی است.

دیدن آموزش های جدید

آموزش هایی مانند ساز ، زبان خارجی ، بازی جدید یا ورزش جدید یاد بگیرید. یادگیری فعالیت های جدید نه تنها به زندگی معنا و لذت می بخشد ، بلکه می تواند به حفظ سلامت مغز و جلوگیری از زوال روانی کمک کند.

وارد جامعه خود شوید

سعی کنید در یک رویداد محلی شرکت کنید یا برای علتی که برای شما مهم است داوطلب شوید. معنی و هدفی که از کمک به دیگران می یابید زندگی شما را غنی و گسترش می دهد. کار در اجتماع همچنین می تواند راهی عالی برای استفاده و انتقال مهارتهایی باشد که در حرفه خود به کار گرفته اید.

به جایی جدید سفر کنید

محل های یا مکان های جدید داخلی یا خارجی را بازدید کنید و یا در آخر هفته به مکانی بروید که قبلا هرگز بازدید نکرده اید

اوقات خود را در طبیعت بگذرانید

یک پیاده روی تماشایی انجام دهید ، به ماهیگیری یا کمپینگ بروید ، از یک سفر اسکی لذت ببرید یا حیوان خانگی را در پارک قدم بزنید.

لذت بردن از هنر

از یک موزه بازدید کنید ، به یک کنسرت یا یک نمایش بروید ، به یک گروه کتاب خوانی بپیوندید یا در یک کلاس قدردانی از هنر شرکت کنید.

نویسندگی

خاطرات خود یا نمایشنامه ای درباره تجربیات زندگی خود بنویسید

 

راه ها بی پایان است. نکته مهم این است که فعالیت هایی را پیدا کنید که هم برای شما معنی دار و هم لذت بخش باشند.

زندگی سالمندی یا پیری سالم

روش سوم: در ارتباط باشید زندگی سالمندی یا پیری سالم

یکی از بزرگترین چالش های پیری حفظ شبکه اجتماعی شماست. ماندن در ارتباط با دیگران در سالمندی آسان نیست . حتی برای کسانی که همیشه زندگی اجتماعی فعالی داشته اند. تغییرات شغلی ، بازنشستگی ، بیماری و نقل مکان از منطقه یا محلی می تواند دوستان نزدیک و اعضای خانواده را از بین ببرد. و هرچه پیرتر می شوید ، افراد بیشتری به ناچار از دست می دهید.

در زندگی بعدی ، رفت و آمد ممکن است برای شما یا اعضای شبکه اجتماعی شما دشوار شود. زندگی سالمندی یا پیری سالم

یافتن راه هایی برای داشتن ارتباط با دیگران مهم است ، صرف نظر از اینکه با همسر یا شریک زندگی می کنید یا نه. همراه با ورزش منظم ، اجتماعی ماندن با افزایش سن می تواند بیشترین تأثیر را بر سلامتی شما بگذارد. داشتن مجموعه ای از افراد که با آنها بتوانید با افزایش سن به عنوان یک همراه در برابر تنهایی ، افسردگی ، ناتوانی ، سختی و از دست دادن ها استفاده کنید.

زندگی سالمندی یا پیری سالم

خبر خوب این است که راه های زیادی برای حضور در کنار دیگران وجود دارد. مهم نیست که چه کاری انجام می دهید ، به شرطی که راهی برای بیرون رفتن از خانه (در صورت امکان) و معاشرت پیدا کنید:

با دوستان و خانواده خود مرتباً ارتباط برقرار کنید.

وقت خود را با افرادی که از آنها لذت می برید و احساس خوشبختی به شما می دهند بگذرانید. این ممکن است همسایه ای باشد که دوست دارید با او ورزش کنید ، قرار ناهار با یک دوست قدیمی ، خرید با فرزندانتان یا بازی با مادربزرگ هایتان. حتی اگر نزدیک نیستید ، برای تازه نگه داشتن روابط مرتباً تماس بگیرید یا ایمیل بزنید. زندگی سالمندی یا پیری سالم

سعی کنید دوستان جدید پیدا کنید.

همانطور که افراد در اطراف خود را از دست می دهید ، ایجاد ارتباطات جدید بسیار حیاتی است تا زندگی اجتماعی شما رو به زوال نباشد. برای دوست شدن با افرادی که از شما کوچکترند ، یک نکته را مطرح کنید. دوستان جوانتر می توانند دوباره به شما نیرو دهند و به شما کمک می کنند زندگی را از یک منظر تازه ببینید. زندگی سالمندی یا پیری سالم

حداقل روزانه با یک نفر وقت بگذارید.

وضعیت زندگی یا شغل شما هرچه باشد ، نباید روز به روز تنها باشید. تماس تلفنی یا ایمیل جایگزین گذراندن وقت با دیگران نیست. تماس منظم رو در رو به شما کمک می کند افسردگی را دفع کرده و مثبت باشید.

داوطلب بازگشت به جامعه یک روش شگفت انگیز برای تقویت پیوندهای اجتماعی و ملاقات با دیگران است که به فعالیت های مشابه علاقه مند هستند و یا دارای ارزش های مشابه هستند. حتی اگر تحرک شما محدود شود ، می توانید با داوطلبانه تلفنی درگیر شوید . زندگی سالمندی یا پیری سالم

در زمان تغییر گروههای پشتیبانی را پیدا کنید. زندگی سالمندی یا پیری سالم

اگر شما یا یکی از عزیزانتان با یک بیماری جدی یا از دست دادن اخیر کنار آمده اید ، شرکت در یک گروه پشتیبانی با دیگران که همان چالش ها را دارند ، بسیار مفید خواهد بود.

زندگی سالمندی یا پیری سالم

شاید برای شما مفید باشد :

مدیریت استرس در سالمندان زندگی سالمندی یا پیری سالم

سلامت سالمندی زندگی سالمندی یا پیری سالم

الفبای سلامتی سالمند زندگی سالمندی یا پیری سالم

آرزوهای سالمندی زندگی سالمندی یا پیری سالم

 

روش چهارم: فعال باشید و نشاط را تقویت کنید زندگی سالمندی یا پیری سالم

این افسانه را قبول نکنید که پیر شدن به طور خودکار به معنای این است که دیگر احساس خوبی نخواهید داشت. درست است که پیری شامل تغییرات جسمی است ، اما به معنای ناراحتی و ناتوانی نیست. در حالی که همه بیماری ها یا دردها قابل اجتناب نیستند ، اما با ورزش ، درست غذا خوردن و مراقبت از خود می توان بسیاری از چالش های جسمی مرتبط با افزایش سن را پشت سر گذاشت یا به شدت کاهش داد.

زندگی سالمندی یا پیری سالم

و هرگز برای شروع دیر نیست. صرف نظر از سن و سال شما و یا محدودیت های بیماری ، مراقبت از بدن فواید بسیار زیادی دارد که به شما در فعال ماندن ، تقویت حافظه ، تقویت سیستم ایمنی بدن ، مدیریت مشکلات سلامتی و افزایش انرژی کمک می کند. در حقیقت ، بزرگسالانی که بعداً در زندگی خود ورزش می کنند ، معمولاً از لحاظ جسمی و روحی بیشتر از همتایان جوان خود پیشرفت می کنند.

زیرا درگیر همان آسیب های ورزشی نیستند که بسیاری از ورزشکاران عادی با افزایش سن تجربه می کنند. به همین ترتیب ، بسیاری از افراد مسن احساس بهتر بودن نسبت به گذشته را دارند زیرا آنها بیشتر از آنچه در جوانی بوده اند تلاش می کنند تا سالم باشند.

ورزش

اخیرا مطالعه ای در سوئد نشان داد که ورزش عامل اصلی در افزایش طول عمر است ، و سالهای اضافی را به عمر شما اضافه می کند – حتی اگر از سالمندی ورزش را شروع کنید. ورزش به شما کمک می کند تا قدرت و چابکی خود را حفظ کنید ، نشاط را افزایش می دهد ، خواب را بهبود می بخشد ، سلامت روان شما را تقویت می کند و حتی می تواند به کاهش درد مزمن کمک کند.

ورزش همچنین می تواند تأثیر عمیقی بر روی مغز بگذارد و به جلوگیری از کاهش حافظه ، کاهش شناخت و زوال عقل کمک کند. زندگی سالمندی یا پیری سالم

نکات مربوط به ورزش برای بزرگسالان مسن تر زندگی سالمندی یا پیری سالم
  • قبل از شروع هر برنامه ورزشی با پزشک خود مشورت کنید. دریابید که آیا شرایط بهداشتی یا دارویی که مصرف می کنید بر نوع تمرینی که باید انتخاب کنید تأثیر دارد.
  • فعالیتی را که دوست دارید پیدا کنید تا انگیزه شما برای ادامه کار باشد. ممکن است بخواهید در یک گروه مانند یک باشگاه یا کلاس ورزشی شرکت کنید. یا یک ورزش فردی مانند شنا را ترجیح دهید.
  • آهسته شروع کنید اگر تازه ورزش می کنید ، چند دقیقه در روز شما را در مسیر ایجاد عادت سالم قرار می دهد. برای جلوگیری از آسیب دیدگی ، سرعت و زمان را به آرامی افزایش دهید.زندگی سالمندی یا پیری سالم
  • پیاده روی راهی فوق العاده برای شروع ورزش است. لزوماً ورزش به معنای فعالیت سنگین یا زمان حضور در ورزش نیست. در واقع پیاده روی یکی از بهترین راه ها برای تناسب اندام است. از همه بهتر ، به تجهیزات و تجربه ای احتیاج ندارد و می توانید آن را در هر کجا انجام دهید.
  • با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده ورزش کنید. شما می توانید به حفظ انگیزه یکدیگر کمک کنید، نه تنها از فعالیت بدنی ، بلکه از ارتباط اجتماعی نیز بهره مند خواهید شد.

خوب بخور (غذای سالم بخورید)

با افزایش سن ، ممکن است رابطه شما با غذا همراه با بدن تغییر کند. کاهش متابولیسم ، تغییر در چشایی و بویایی و هضم کندتر غذا می تواند بر اشتهای شما ، غذاهایی که می توانید بخورید. و همچنین نحوه هضم غذا توسط بدن تأثیر بگذارد. اما اکنون بیش از هر زمان دیگری ، تغذیه سالم برای حفظ انرژی و سلامتی مهم است. زندگی سالمندی یا پیری سالم

اجتناب از غذاهای شیرین و کربوهیدرات های تصفیه شده و بارگیری آن در میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل با فیبر بالا به شما کمک می کند تا انرژی بیشتری داشته باشید. در حالی که غذا خوردن با دیگران راهی عالی برای برقراری ارتباط با دوستان است.

باندازه کافی بخواب زندگی سالمندی یا پیری سالم

بسیاری از بزرگسالان با افزایش سن از مشکلات خواب ، از جمله بی خوابی ، خواب آلودگی روزانه و بیدار شدن مکرر در طول شب شکایت دارند. اما پیر شدن به طور خودکار مشکلات خواب را به همراه ندارد. ایجاد عادت های خواب سالم با افزایش سن می تواند به شما کمک کند اطمینان حاصل کنید که هر شب خواب کافی و با کیفیت دارید. زندگی سالمندی یا پیری سالم

اطمینان حاصل کنید که اتاق خواب شما ساکت ، تاریک و خنک است ، حداقل یک ساعت قبل از خواب از نور مصنوعی صفحه ها خودداری کنید و سطح فعالیت خود را در طول روز افزایش دهید. یک مراسم آرامش بخش قبل از خواب ، مانند حمام کردن یا پخش موسیقی می تواند به شما کمک کند تا خواب راحت و خوبی داشته باشید. زندگی سالمندی یا پیری سالم

زندگی سالمندی یا پیری سالم

روش پنجم: ذهن خود را پویا نگه دارید زندگی سالمندی یا پیری سالم

دلایل زیادی برای فعال نگه داشتن مغز به اندازه بدن وجود دارد. ورزش ، فعال نگه داشتن مغز و حفظ خلاقیت در واقع می تواند به جلوگیری از افت شناختی و مشکلات حافظه کمک کند. هرچه فعالیت و اجتماعی بیشتری داشته باشید و هرچه بیشتر از مغز خود استفاده و تمرین کنید ، مزایای بیشتری خواهید داشت. این امر به ویژه اگر شغل شما دیگر شما را به چالش نکشد یا اینکه به طور کلی از کار خود بازنشسته شده باشید ، بسیار صدق می کند.

مغز خود را به چالش بکشید. زندگی سالمندی یا پیری سالم

برای برخی از افراد ، به چالش کشیدن مغز شما می تواند شامل بازی های جدید یا ورزش باشد. افراد دیگر ممکن است از پازل لذت ببرند یا دستورالعمل های جدید آشپزی را امتحان کنند. چیزی را پیدا کنید که از آن لذت می برید و با آزمایش تغییرات جدید یا افزایش میزان انجام یک فعالیت ، مغز خود را به چالش می کشید. زندگی سالمندی یا پیری سالم

اگر جدول کلمات متقاطع را دوست دارید ، به یک سری جدول کلمات متقاطع چالش برانگیز بروید یا در یک بازی با کلمات جدید تلاش کنید. اگر دوست دارید آشپزی کنید ، نوع کاملاً متفاوتی از غذا را امتحان کنید یا اگر گلف باز هستید ، اقدام کنید.

عادت های خود را متفاوت کنید.

برای پویا نگه داشتن حافظه ، نیازی به کار با جدول کلمات متقاطع یا پازل پیچیده نیست. سعی کنید هر روز در کار جدیدی کار کنید ، خواه مسیر دیگری برای کار باشد یا فروشگاه مواد غذایی یا مسواک زدن با دست دیگر. متفاوت بودن عادت های شما می تواند به ایجاد مسیرهای جدید در مغز کمک کند.

سوژه ای کاملاً جدید را در نظر بگیرید.

استفاده از یک موضوع جدید راهی عالی برای ادامه یادگیری است. آیا همیشه دوست داشتید زبان متفاوتی یاد بگیرید؟ مهارت های جدید کامپیوتر را یاد بگیرید؟ نواختن پیانو را یاد می گیرید؟ بسیاری از کلاسهای ارزان قیمت در مراکز اجتماعی یا آموزشگاه های محلی وجود دارد که به شما امکان می دهد موضوعات جدید را حل کنید.

 

دکتر مسعود صبغی – موسس و مدیرعامل بنیاد فرهنگ سالمندی

چگونه یکی از همراهان بنیاد فرهنگ سالمندی برای کمک باشم؟

از هر چهار نفر در جهان یک نفر در مقطعی از زندگی با سلامت روان دست و پنجه نرم می کند. با همه گیر شدن ویروس کرونا و اقتصاد نابسامان در تمامی کشورها، اکنون بسیاری از سالمندان دچار بحران شده اند. بیش از هر زمان دیگر ، مردم و بخصوص سالمندان به مکانی قابل اعتماد نیاز دارند تا برای راهنمایی و امید گرفتن به آن مراجعه کنند. نه تنها در زمان بیماری کرونا بلکه بصورت کلی این ماموریت ما در بنیاد فرهنگ سالمندی است.

در وب سایت بنیاد فرهنگ سالمندی سعی بر این است تا هرکسی بتواند در صورت نیاز اطلاعات لازم و مطمئن را دریافت کند. مهم نیست افراد چه دین و مذهبی دارند ، در کجا زندگی می کنند و یا استطاعت مالی دارند. ما به عنوان یک سازمان مردم نهاد و غیرانتفاعی که وابستگی به هیچ شخص، شرکت، سازمان یا ارگانی ندارد ، به کمک شما نیاز داریم. اگر قبلاً با ما مشارکت کرده اید ، ما سپاسگزار شما هستیم و لطفا این مشارکت را ادامه دهید. اگر این کار را نکرده اید ، لطفاً به ما کمک کنید تا بتوانیم هر روز بهتر از روزهای قبل قدم بردایم.