پانزده فعالیت مفید برای سالمندان

پانزده فعالیت مفید برای سالمندان

بسیاری از ما با افزایش سن متوجه می شویم که زمان خالی بیشتری برای مصرف خود داریم. شاید بازنشسته شویم یا کاری نیمه وقت را انتخاب کنیم اما به هرحال نسبت به گذشته ساعت های بیشتری فرصت داریم که هرچه می خواهیم انجام دهیم!

این مهم است که افراد در هر سنی از نظر جسمی و اجتماعی فعال باشند تا از بروز مشکلات جسمی و روانی یا حتی تنهایی جلوگیری کنند. مهمتر از همه اینکه با فعال بودن، باعث کاهش خطر ناشی از بیماری های شایع دوران سالمندی می شود. انتخاب یک یا دو سرگرمی جدید بسیار جواب می دهد. ما لیستی از 15 ایده برتر سرگرمی برای الهام بخشیدن به سالمندان تهیه کرده ایم.

فعالیت بدنی متناسب با زندگی و تناسب اندام به سالم و پرانرژی نگه داشتن افراد مسن کمک می کند. علاوه بر آن به دلیل ملاقات با دیگران با سطح تقریبا یکسان از نظر سن و علایق، زندگی اجتماعی آنها را نیز بهبود می بخشد.

ایده های عملی سرگرمی ، مانند آشپزی و باغبانی ، با ایجاد احساس موفقیت و غرور ، باعث افزایش عزت نفس شما می شوند. در همین حال ، سرگرمی های اوقات فراغت مانند مطالعه کتاب و بازی های ویدئویی به فعال نگه داشتن مغز کمک می کند ، بنابراین خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد .

پانزده فعالیت مفید برای سالمندان

لیست 15 ایده:

  1. ورزش و فعالیت بدنی
  2. فعالیت های تناسب اندام
  3. باغبانی
  4. بازی های ویدیویی
  5. رسانه های اجتماعی
  6. آشپزی
  7. نجاری
  8. کتاب خوانی
  9. نوازندگی
  10. کلکسیون داری
  11. سفرهای خارجی با تور
  12. حیوان خانگی
  13. مسافرت
  14. عضویت در سمن ها
  15. یادگیری مهارت

1. ورزش

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، بخصوص برای افراد مسن بسیار مهم است که از نظر جسمی تحرک داشته باشند. در تحقیقاتی مشخص شد اغلب بزرگسالان 65 سال به بالا روزانه به طور متوسط حداقل ​​10 ساعت را در حالت نشسته یا دارز کش قرار دارند. این بدان معنی است که این گروه سنی در مقایسه با سایرین بیشتر در معرض خطر چاقی ، بیماری قلبی و مرگ زودرس است. ورزش و فعالیت بدنی این اولین ایده سرگرمی ما راهی عالی برای مبارزه با این خطرات است!

اغلب ورزش ها به شما کمک می کند تا بدون در نظر گرفتن سطح آمادگی جسمانی ، همچنان فعال باشید. ورزش همچنین می تواند یک فعالیت اجتماعی عالی باشد ، شما را به افرادی که می شناسید نزدیک کرده و به شما در یافتن دوستان جدید کمک کند.

در زیر اسامی برخی از بهترین ورزش ها برای افراد مسن آورده شده است که البته لحاظ کردن شرایط بدنی در انتخاب آن مهم است:

ورزش نه تنها برای سلامتی جسمی ما عالی است ، بلکه برای سلامت روان نیز عالی است. البته ، بیش از هر چیز ، ورزش سرگرم کننده است. به افراد انگیزه می دهد که هر هفته منتظر آن باشند ، خواه عضو یک باشگاه / تیم باشند و یا اینکه فقط یک بازی اجتماعی با دوستان خود داشته باشند.

2. فعالیت های تناسب اندام

راه های زیادی برای ورزش ، ملاقات با افراد جدید و مراقبت از سلامتی شما وجود دارد. در اینجا برخی از ایده های جالب سرگرمی تناسب اندام وجود دارد:

  • پیاده روی
  • راه رفتن .
  • نوردیک پیاده روی .
  • دوچرخه سواری .
  • رفتن به ورزشگاه
  • کلاسها و گروههای تناسب اندام

 

3. باغبانی

باغبانی برای افراد سالمند فواید زیادی دارد. به محض اینکه شما بغبانی را شروع کنید، باغبانی می تواند اعتیاد آور شود! رضایت از کاشت یک بذر و تماشای رشد آن بسیار زیبا و دوست داشتنی است. باغبانان مشتاق می خواهند باغ های خود (و طاقچه های خانه خود) را با زیباترین گل ها و گیاهان پر کنند ، چمن را به طرحی زیبا و آراسته برش دهند و حتی ممکن است برخی میوه ها و سبزیجات را پرورش دهند.

در اینجا تنها چند مورد از مزایای ذهنی و جسمی باغبانی عنوان می شود:

  • کاهش سطح استرس
  • احساس موفقیت و دستاورد داشتن
  • استشمام هوای تازه
  • کمک به تناسب اندام و فعال بودن.
  • صرف زمان.

به اندازه خوابیدن و فعال بودن به اندازه به جای نشستن در کل روز برای سلامتی ما بسیار مفید است. در حقیقت ، یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که فقط دو جلسه 50 دقیقه ای باغبانی و آبیاری گل ها ، قدرت، استقامت ، مهارت و عملکرد مغز را به طرز چشمگیری بهبود می بخشد.

بعلاوه ، پس از هفت هفته ، شرکت کنندگان در این مطالعه همه با کاهش وزن ، به ویژه در اطراف کمر خود ، که یکی از خطرناک ترین قسمت های بدن برای ذخیره چربی است روبرو شدند. در کل ، باغبانی یکی از محبوب ترین ایده های سرگرمی برای افراد مسن است و درک دلیل آن سخت نیست!

4. بازی

یکی از جالب ترین داستان هایی که اخیراً اخبار را منتشر کرده است ، ظهور گیمر نقره ای است . درست است ، افراد بالای 55 سال اکنون بیش از هر زمان دیگری مشغول بازی های ویدیویی هستند.

در سال 2014 ، تلگراف گزارش داد که از هر چهار نفر بالای 55 سال یک نفر در خانه خود کنسول بازی دارد. علاوه بر این ، اکثر این افراد سالمند فرزندی در خانه ندارند. فقط کنسول های بازی نیست. افراد مسن از فناوری مانند تبلت ها و تلفن های هوشمند استقبال می کنند تا نسخه آنلاین .

بازی سرگرمی فوق العاده ای را فراهم می کند و مانند اکثر ایده های سرگرمی ما فرصتی برای معاشرت به شما می دهد. اکثر بازی ها به شما این امکان را می دهند که به صورت آنلاین یا کنار هم در مقابل دوستان خود بازی کنید. انجام بازی های رایانه ای به مغز نیز چالشی سالم می بخشد. یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که بازی های رایانه ای سه بعدی می توانند از کاهش حافظه پیشگیری کنند

 

5. رسانه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی دنیا را غافلگیر کرده است. این به خصوص در میان نسل جوان محبوب است ، اما افراد سالمند را نیز در خود غرق می کند. این پدیده همچنین به یکی از محبوب ترین فعالیت ها در لیست ایده های سرگرمی ما تبدیل شده است.

تقریبا 58٪ از افراد 55-64 ساله در سال 2020 صفحه هایی در رسانه های اجتماعی دارند. برای افراد بالای 65 سال ، این رقم 39٪ است. اگر هنوز به انقلاب رسانه های اجتماعی نپیوسته اید ، کمی فکر کنید. از زمان شیوع ویروس کرونا ، میلیون ها نفر از ما در سراسر کشور به شبکه های اجتماعی وابسته شده ایم تا با عزیزان نزدیک و دور در ارتباط باشیم.

سیستم عامل های محبوب اجتماعی مانند فیس بوک ، اسکایپ و واتس اپ برای افراد مسن بسیار مناسب هستند – به ویژه کسانی که تنها یا دور از خانواده زندگی می کنند. بسیاری از افراد جوان تر ، چه برای رفتن به دانشگاه و چه برای اهداف کاری ، اکنون از وطن خود دور می شوند.

این بدان معناست که نسل های سالمند ممکن است گاهی اوقات تنها مانده و دیدن آنها به طور منظم برای خانواده شان دشوار شود. در شرایطی از این دست ، شبکه های اجتماعی وارد می شوند و به افراد اجازه می دهند تا دوباره با خانواده و دوستان خود ، چه در نزدیکی و چه در سراسر جهان ارتباط برقرار کنند:

پانزده فعالیت مفید برای سالمندان

  • فیسبوک بستری برای اتصال و ارتباط مجدد با دوستان و صفحات. این امکان را به افراد می دهد تا پیام های فوری را برای عزیزان خود ارسال کنند ، عکس ها ، فیلم ها ، وضعیت ارسال و موارد دیگر را به اشتراک بگذارند.
  • اسکایپ – برترین پلت فرم تماس ویدیویی زنده. این امکان را به افراد می دهد تا با عزیزان خود در سراسر جهان گپ ویدیویی داشته باشند. از تماس های یک به یک لذت ببرید یا در یک تماس گروهی با تمام خانواده همراه شوید.
  • واتساپ پیام های فوری و مکالمه تلفنی رایگان روی تلفن های همراه ، بدون هزینه
  • تلگرامپیام های فوری و مکالمه تلفنی رایگان روی تلفن های همراه ، بدون هزینه ، داشتن انواع کانال ها و گروه های اطلاع رسانی
  • توییتر هرکسی را دوست دارید دنبال کنید و مواردی را که به آن علاقه دارید مشاهده کنید. افکار و عقاید خود را با افرادی که به آنها علاقه دارند به اشتراک بگذارید ، همه در یک توییت متشکل از 280 کاراکتر یا کمتر!
  • اینستاگرام – محلی برای اشتراک گذاری عکس ها. تصاویری از آنچه برای شما مهم است را با پیروان خود ، اعم از دوست ، خانواده یا افرادی که علایق مشابه دارند ، به اشتراک بگذارید.

از میان تمام فعالیت های افراد سالمند در این لیست ، طرفدار بودن در شبکه های اجتماعی احتمالاً کاری است که نوه ها را بیشتر تحت تأثیر قرار دهد!

 

6. آشپزی

پختن یک وعده غذایی از ابتدا می تواند به شما احساس خوبی از موفقیت ، همراه با احساس خوشبختی بدل کند زیرا عزیزانتان در نوش جان کردن غذایی که درست کرده اید سهیم خواهند بود.

وعده های غذایی پخته شده می توانند دوستان و خانواده را دور هم جمع کنند. اما فقط مزایای اجتماعی آشپزی مهم نیست. پختن غذاهای خانگی نیز برای سلامتی ما بسیار مفید است. همه ما از اهمیت یک رژیم غذایی سالم می دانیم ، اما آیا می دانید آشپزی در منزل نیز می تواند به سلامت روان شما کمک کند ؟

اگر در حال حاضر یک آشپز ماهر نیستید ، چند روش ساده برای شروع وجود دارد. سعی کنید یک برنامه غذایی ساده ایجاد کنید ، با دستور العمل های سالم آزمایش کنید و با غذاهای جدید از سراسر جهان آشنا شوید. به جای خوردن غذای آماده و فرآوری شده ، غذاهای سالم خود را در خانه میل کنید.

اگر شما یا کسی که با او زندگی می کنید یک باغبان هستید ، چرا از برخی از محصولات تولید شده خودتان در آشپزی استفاده نکنید؟ این ممکن است یکی از عملی ترین ایده های سرگرمی در لیست ما باشد – بالاخره همه باید غذا بخورند! پختن غذای شخصی می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند ، سلامتی شما را افزایش دهد و باعث افزایش اعتماد به نفس شما شود.

وارد آشپزخانه شوید و چند شاهکار سالم و خوشمزه خلق کنید!

 

7. درست کردن پازل

ایده های سرگرمی زیادی برای انتخاب افراد سالمند وجود دارد ، اما یکی از جالب ترین و جالب ترین آنها درست کردن پازل است . انواع مختلفی از پازل برای انتخاب وجود دارد ، از جمله عکس های واقعی ، کارتون ، نقاشی و سایر زمینه ها.

پازل ها در طیف وسیعی از اندازه ها و سطح دشواری ، از 24 قطعه تا 5000 قطعه فوق العاده چالش برانگیز ، در دسترس هستند. بهترین چیز در مورد پازل این است که نیازی نیست که آنها به یکباره تمام شوند – متوقف شوید و هر زمان که مناسب شما بود به آنها بازگردید. این به طور بالقوه می تواند روزها ، حتی هفته ها سرگرم کننده ایجاد کند.

پازل های سه بعدی یک چالش کاملا جدید برای این سرگرمی کلاسیک ایجاد می کنند. به جای اینکه یک عکس صاف را درست کنید ، ساختارهای سه بعدی خواهید ساخت. برخی از محبوب ترین نشانه های جهان را به صورت پازل دوباره ایجاد کنید. به عنوان مثال می توان به برج ایفل ، بیگ بن و پل برج اشاره کرد. نمونه های ورزشی شامل زمین های نمادین فوتبال و ماشین های مختلف است.

هر نوع پازلی به مغز شما یک تمرین درخشان می دهد و به حفظ عملکرد شناختی و نادیده گرفتن روند پیری کمک می کند. این امر به ویژه برای افراد سالمند بسیار مهم است ، زیرا مطالعات نشان می دهد که می تواند به تاخیر انداختن یا جلوگیری از بروز زوال عقل کمک کند .

 

8. خواندن

چه کسی کتاب خوب را دوست ندارد؟ این ممکن است سنتی ترین ورودی در لیست ایده های سرگرمی ما برای افراد مسن باشد. فرقی نمی کند 65 یا 25 ساله باشید ، یک کتاب خوب می تواند روزهای سرگرمی را فراهم کند.

ژانرهای بسیار متنوعی برای انتخاب وجود دارد ، به این معنی که چیزی برای همه وجود خواهد داشت. طرفداران داستان فقط برای الهام گرفتن باید نگاهی به لیست پرفروش های فعلی بیندازند. برای طرفداران تلویزیون و ورزش ، زندگی نامه های زیادی وجود دارد. برای کسانی که داستان های ترسناک را دوست دارند ، مجموعه های متنوع وجود دارد.

البته امروزه شما حتی به نسخه فیزیکی کتاب هم احتیاج ندارید. اکثر عناوین برای استفاده در دستگاههایی مانند Kindle به صورت کتابهای الکترونیکی نیز موجود است. اگرچه بیشتر افراد دوست دارند کتاب فیزیکی داشته باشند ، اما کتابهای الکترونیکی با توجه به این مطالعه می توانند راحت تر و سریعتر بدست بیایند و فضای قابل توجهی در قفسه های شما را اشغال نکنند!

خواندن یکی از ایده های سرگرمی مورد علاقه ما است زیرا مزایای آن بسیار زیاد است. این می تواند به تقویت حافظه ، تمرین مهارت های تصمیم گیری ، کاهش استرس و کمک به افراد برای خواب سریعتر کمک کند. خواندن در رختخواب یک کار معمول است زیرا باعث بهتر بسته شدن چشم نسبت به تماشای تلویزیون قبل از خواب می شود.

 

9. یادگیری نواختن یک ساز موسیقی

از بین تمام ایده های سرگرمی ، این یکی از ایده هایی است که اکثر ما در برهه ای از زندگی خود آن را در نظر می گیریم. چند نفر از کوچکی آرزو داشتند که یک فرد معروف نوازنده باشند؟ اگرچه ممکن است به این زودی ها آلبوم هایتان را به فروش نرسانید ، موسیقی برای افراد در هر سنی یک سرگرمی فوق العاده است. سازهای زیادی برای انتخاب شما وجود دارد مانند عود، تنبک ، گیتار ، سه تار، پیانو ، ساکسیفون یا ویولن.

آموزش یک مهارت جدید به خود یک چالش ذهنی تحریک کننده ایجاد می کند ، که در نبرد با زوال عقل مهم است . شما همچنین می توانید مهارت های مدیریتی و سازمانی خود را در طول فرایند یادگیری توسعه دهید ، زیرا اگر قصد پیشرفت دارید باید توجه کامل خود را به آن جلب کنید.

هماهنگی چشم و دست شما نیز بهبود می یابد ، زیرا مغز شما در تلاش است تا نت های موسیقی را که در صفحه می خوانید به صورت الگوهای حرکتی خاص ، تکنیک های تنفس و ریتم در دستان شما مخفی کند.

همچنین ناگفته نماند که نواختن یک ساز موسیقی بسیار سرگرم کننده است! پس از آماده شدن می توانید در نهایت با عضویت در یک گروه دوستان جدید پیدا کنید.

 

10. ماکت سازی

این ممکن است یکی از ایده های غیر متعارف سرگرمی در لیست ما باشد. ساختن ماکت می تواند کاملاً اعتیاد آور شود ، به خصوص که حتی مجبور نیستید خانه خود را ترک کنید. کنار هم قرار دادن برخی از اتومبیل ها یا هواپیماهای مورد علاقه خود می تواند به شما در توسعه مهارت ، هماهنگی و صبر کمک کند. شما همچنین با این کار می توانید مهارت های زیر را یاد بگیرید:

  • تحقیق کردن
  • برنامه ریزی
  • برش دادن
  • حفاری
  • مجسمه سازی
  • سنباده زدن
  • چسب زدن
  • رنگ آمیزی
  • خرده کاری
  • عکاسی

ساختمان مدل می تواند یک تسکین دهنده فشار عالی باشد. شما می توانید به محل تنهایی خود مراجعه کنید تا فقط در ساخت آخرین پروژه خود تمرکز کنید و ذهن خود را از هر مشکلی که قبلاً داشتید پاک کنید.

ماکت سازی نیز یک سرگرمی عالی برای لذت بردن با نوه های خود است. شما می توانید پروژه های تان را با هم بسازید ، روابط خود را تقویت کرده و به آنها پاداش کار تیمی بدهید.

سرانجام ، نمی توان حس موفقیت را که پس از اتمام آخرین پروژه خود به دست خواهید آورد ، مخفی کرد. قبل از اینکه آن را به مجموعه خود اضافه کنید ، می توانید یک قدم به عقب برگردید و از مدلی که به تازگی ساخته اید لذت ببرید – شاید یک قفسه اتومبیل مدل باشد؟

 

11. تماشای پرواز پرندگان

شرکت در پرنده نگری مزایای زیادی دارد. شما نه تنها می توانید به دور کشور و به طور بالقوه جهان سفر کنید ، بلکه برخی از قابل توجه ترین گونه های پرنده در کره زمین را نیز بینید.

تماشای پرندگان مزایای چندین ایده سرگرمی را که به اشتراک گذاشته ایم ترکیبی از فعالیت های بدنی ، یادگیری چیزهای جدید و گذران وقت در خارج از منزل است. بیرون بودن برای سلامت روان بسیار مناسب است ، زیرا به طور کلی روحیه شما را بهبود می بخشد و فضای تفکر را برای شما فراهم می کند.

تماشای پرندگان فرصتی عالی برای انعکاس و یا محدود کردن تفکرات آرام است. نه تنها این ، بلکه بدن شما نیز ویتامین D را از آفتاب جذب کرده و کل روز را در هوای تازه تنفس می کند.

همچنین از بهبود رفلکس ها و هوشیاری ذهنی خود بهره مند خواهید شد. شما به عنوان یک تماشاچی پرنده باید آماده باشید تا با دوربین شکاری یا دوربین خود را بکشید تا عکس رویایی پرنده را بگیرید. یک پرنده می تواند اینجا باشد و در یک چشم به هم زدن از بین برود.

اغلب ، برای یافتن نوع خاصی از پرندگان ، مایل ها پیاده روی خواهید کرد ، یا حتی کوهنوردی و کوهپیمایی خواهید کرد. این یک تمرین قلبی عروقی درجه یک را ارائه می دهد ، که برای قلب شما مفید است.

پنج مزیت استفاده از تماشای پرندگان .

12. حیوانات خانگی

مراقبت از حیوان خانگی به راحتی می تواند به عنوان یک ایده سرگرمی تلقی شود. داشتن یک حیوان خانگی می تواند یک همراه صمیمی و شخصی را برای شما فراهم کند تا انرژی شما را هر روز متمرکز کند. به عنوان مثال داشتن سگ بسیار عالی است اگر شما تنها زندگی می کنید زیرا با هرگونه احساس خستگی یا تنهایی مقابله می کند.

حیوانات خانگی احساس مسئولیت را برای شما فراهم می کنند. شما می دانید که باید به آنها غذا دهید ، آنها را به پیاده روی ببرید ، تمیز نگه دارید و از آنها در برابر خطرات احتمالی اطراف خانه و دنیای خارج محافظت کنید. بسیاری از افراد ، به ویژه افراد سالمند ، در مراقبت از شخص دیگر موفقیت بسیار خوبی کسب می کنند. هنگامی که کودکان بزرگ می شوند و خانه را ترک می کنند ، حیوان خانگی می تواند ایده خوبی برای پر کردن “سندروم لانه خالی” باشد.

طبق تحقیقات علمی نوازش حیوان خانگی می تواند سطح هورمون های مرتبط با استرس را در خون کاهش دهد. چه بیشتر ، دوست خزدار شما نیز به همان اندازه احساس راحتی می کند! در حال حاضر ، پناهگاه های حیوانات در سطح کشور وجود دارد که مملو از دوستان چهار پا است و در انتظار یافتن خانه های دوست داشتنی هستند. پذیرفتن حیوان خانگی کاری واقعاً خوب است که مزایای بسیاری را به همراه دارد.

 

13. مسافرت

چرا برای دیدن دنیا کمی از کار روزمره وقت بیرون نمی آورید؟ رفتن به مسافرت می تواند به جمع آوری بسیاری از کارهایی کخ باید آنها را ترک کنید کمک کند .

شاید برای سفر جاده ای در طول مسیر به استانی دیگر بروید؟ درصورت امکان متناوباً ، به بازدید از کشورهای دیگر بروید. پس از گذراندن دوران قرنطینه در خانه به دلیل همه گیری کرونا ، برنامه ریزی برای سفر به داخل و خارج از کشور می تواند لذت بخش باشد.

قبل از اینکه به هرجای دیگری بروید ، مطمئن شوید که بیمه و واکسیناسیون مورد نیاز خود را دریافت کرده اید و به یاد داشته باشید که در حالی که دور هستید خانه خود را ایمن نگه دارید .

 

14. گروه های اجتماعی

تنهایی یکی از بزرگترین مشکلاتی است که افراد مسن با آن روبرو هستند. ممکن است دوستان و خانواده دور شوند و افراد مسن با زندگی تنهایی روبرو شوند. مهم است که با دوستان و خانواده در ارتباط باشید – بالاخره تنهایی می تواند مشکلات سلامتی را تحریک کند . با این حال ، کاملاً امکان پذیر است که خود زندگی کنید و تنها نباشید.

خوشبختانه ، بسیاری از گروه های جامعه وجود دارد ، بر اساس علایق مختلف. برخی از رایج ترین گروه هایی که می توان در سراسر کشور یافت:

  • هنر و صنایع دستی برای مبتدیان
  • کافه ها و گروه های بازی
  • کلاس های ورزشی مانند یوگا
  • کلاسهای آشپزی برای سطحهای مختلف تجربه
  • ورزش صبحکاهی در پارک ها
  • گروه های کر
  • رقصیدن
  • گروه های کتابخوانی
  • باشگاه های ورزشی

پیوستن به گروهی از این دست می تواند افراد دیگری را که در علایق شما مشترک هستند و در نزدیکی آنها زندگی می کنند ، معرفی کند. شما می توانید دوستان جدید پیدا کنید و تقویم های خود را با فعالیت های مهیج و رویدادهای اجتماعی پر کنید – برای حفظ یک شبکه اجتماعی قوی بسیار مناسب است . حتی ممکن است برخی از ایده های جدید سرگرمی را از افرادی که ملاقات می کنید ، بگیریدد.

 

15. آموزشگاه های بزرگسالان

مانند گروه های جامعه ای که در بالا ذکر کردیم ، پیوستن به یک دوره یادگیری بزرگسالان نیز می تواند مزایای اجتماعی زیادی داشته باشد:

  • ملاقات با افراد جدید که علایق یکسانی دارند.
  • به اشتراک گذاشتن داستان با افراد جدید.
  • اشتراک مشاوره و نکات در طول دوره آموزشی.

یادگیری مهارت های جدید در کالج یا دانشگاه باعث سلامت مغز می شود. دانش آموزان هنگام پردازش اطلاعات جدید دائماً چیزهای جدید می آموزند و ذهن خود را امتحان می کنند. بر اساس گزارشی در گاردین ، تحقیقات انجمن آلزایمر نشان داد که تحصیلات شروع بیماری را به تأخیر می اندازد .

دوره های آشپزی ، باغبانی ، رایانه و سایر سرگرمی ها در اکثر شهرها و شهرها به طور گسترده در دسترس است.

دقیقاً مانند پختن یک وعده غذایی شگفت انگیز در آشپزخانه ، یادگیری یک مهارت جدید و قبولی در امتحانات ، یک حس موفقیت شگفت انگیز به شما می دهد. مشغله و فعالیت در مبارزه با تنهایی امری حیاتی است.

برای دیدن دوره های موجود به یک کالج یا وب سایت دانشگاه محلی مراجعه کنید.

 

 

شاید برای شما مفید باشد :

فعالیت بدنی متناسب با زندگی

خنده درمانی سالمندی

لایه های پنهان زندگی

فعالیت های داوطلبانه

 

چگونه یکی از همراهان بنیاد فرهنگ سالمندی برای کمک باشم؟

از هر چهار نفر در جهان یک نفر در مقطعی از زندگی با سلامت روان دست و پنجه نرم می کند. با همه گیر شدن ویروس کرونا و اقتصاد نابسامان در تمامی کشورها، اکنون بسیاری از سالمندان دچار بحران شده اند. بیش از هر زمان دیگر ، مردم و بخصوص سالمندان به مکانی قابل اعتماد نیاز دارند تا برای راهنمایی و امید گرفتن به آن مراجعه کنند. نه تنها در زمان بیماری کرونا بلکه بصورت کلی این ماموریت ما در بنیاد فرهنگ سالمندی است.

در وب سایت بنیاد فرهنگ سالمندی سعی بر این است تا هرکسی بتواند در صورت نیاز اطلاعات لازم و مطمئن را دریافت کند. مهم نیست افراد چه دین و مذهبی دارند ، در کجا زندگی می کنند و یا استطاعت مالی دارند. ما به عنوان یک سازمان مردم نهاد و غیرانتفاعی که وابستگی به هیچ شخص، شرکت، سازمان یا ارگانی ندارد ، به کمک شما نیاز داریم. اگر قبلاً با ما مشارکت کرده اید ، ما سپاسگزار شما هستیم و لطفا این مشارکت را ادامه دهید. اگر این کار را نکرده اید ، لطفاً به ما کمک کنید تا بتوانیم هر روز بهتر از روزهای قبل قدم بردایم.

سازمان بهداشت جهانی